loading...
منشوری
هادی بازدید : 310 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (0)
همه ما روزانه به شیوه‌های مختلف با اینترنت سر و کار داریم. ولی آیا هنوز اطلاعاتی است که ما از آن بی‌خبریم؟ امروز هشت عدد از این اطلاعات جالب را برای شما معرفی می‌کنیم.
گروه فناوری صبحانه؛ همه ما روزانه به شیوه‌های مختلف با اینترنت سر و کار داریم. ولی آیا هنوز نکاتی است که ما از آن بی‌خبریم؟ امروز هشت عدد از این دانسته‌ها را برای شما قرار می‌دهیم.

۱. آیا می‌دانستید که در بالای کوه اورست اینترنت بسیار پر سرعتی در دسترس تمام مسافران است؟



۲. با توجه به ارقام سال گذشته منتشر شده از اینترنت، در حدود ۳.۳۲ میلیارد سایت اینترنتی در جهان وجود دارد.



۳. "LOG" اولین پیام ارسال شده در اینترنت است. تاجایی که یک کاربر زمانی که قصد نوشتن LOGIN را داشت به دلیل باری که حرف "G" برروی سرور ایجاد کرده بود. سرور کاملا از دسترس خارج می‌شود!



۴. امروز ۸۵ درصد از بار ترافیکی اینترنت جهان بابت تماشای ویدیو است.


۵. آلبوم Ten Summoner's Tales آقای Sting در فروشگاه Netmarket در حدود ۱۲.۴۸ دلار به فروش می‌رسد. این فروش آلبوم اولین تجارت اینترنتی موسیقی به حساب می‌آید.



۶. هرروز ۱۰۰ هزار دامین جدید ".com" در سطح اینترنت ثبت می‌شود.

۷. اولین دامین جهان در سال ۱۹۸۵ با آدرس اینترنتی Symblics.com ثبت شده است. در این سال در مجموع ۶ عدد آدرس اینترنتی ثبت شد.



۸. "پیر امیدیار" بنیانگذار ایرانی-امریکایی شرکت ای‌بی با قرار دادن لیز شکسته شده خود در سایت eBay با قیمت ۱۴ دلار اولین محصول این سایت را ثبت کرد.

هادی بازدید : 359 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)
حسین ‌بن روح نوبختی که اصلیتی ایرانی داشت، به خاطر ویژگی‌های منحصر به فرد اخلاقی و ایمانی ردای نیابت خاص امام زمان(عج) را پوشید. مزار این نایب خاص حضرت ولی‌عصر(عج) اکنون در بغداد زیارتگاه عاشقان و دلدادگان مهدوی است.

به گزارش بلاغ، هجدهم شعبان سال 326 هجری قمری نائب سوم حضرت ولی‌عصر(عج) به دیار باقی شتافت، حسین بن روح ملقب به نوبختی از خاندان ایرانی که مدت 21 سال نیابت خاص امام زمان(عج) را بر عهده داشت در شهر بغداد دیده از دنیا فروبست و مزار نورانی‌اش هم‌اکنون در بازار شورجه در سوق العطارین قرار دارد.

نائب ایرانی حضرت ولی‌عصر(عج)


حسین بن روح از اصحاب امام عسکری(ع) بوده است، بر حسب منابع تاریخی، تبار حسین بن روح از خاندان ایرانی، نژاد آل نوبخت سرچشمه می‌گیرد و نوبخت جد اعلای این خاندان است، طایفه نوبخت از علما و متکلمان و منجمان که همگی پیرو مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت بوده‌اند، جد اعلای آنان نوبخت و زرتشتی بوده و در عهد منصور دوانیقی عباسی از زرتشتی به اسلام روی آورد و مسلمان شد و ساکن بغداد شدند.

نائب ایرانی حضرت ولی‌عصر(عج)


ماجرای به نیابت رسیدن حسین بن روح نوبختی

ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی سومین نائب خاص حضرت بقیة الله(عج) بود که از معتمدان نائب دوم محمد بن عثمان بن سعید عمری و از نزدیکان وی در بغداد به شمار می‌رفت.

نائب دوم با ارجاع مراجعان به حسین بن روح نوبختی زمینه جانشینی وی را فراهم آورد و در واپسین روزهای حیات به دستور حضرت ولی‌عصر(عج) او را به عنوان جانشین خود معرفی کرد، پس از آنان شیعیان برای تحویل اموال به وی مراجعه می‌کردند.

هنگامی که شیعیان دیدند دومین نائب امام عصر(عج) او را امین می‌شناسد و به او اعتماد می‌کند و به فضیلت و دینداری او گواهی می‌دهد و او را شایسته وکالت خویش می‌نگرد، به تدریج اعتماد همگی به او فزونی یافت و مورد توجه همگان قرار گرفت.

او شخصیت والایی بود که به خردمندی و فرزانگی و رشد فکری و دینی شهرت به سزایی داشت و موافق و مخالف بر این واقعیت گواهی می‌دهد تا جایی که اهل‌سنت نیز او را تکریم و احترام می‌کردند.

در روزهای آخر حیات دومین نائب امام عصر(عج) محمد بن عثمان فرمانی از جانب امام زمان(عج) دریافت کردند که به موجب آن، محمد بن عثمان دستور یافت تا «حسین بن روح» را به جای خویش معرفی کند، به همین منظور بزرگان شیعه را گردهم جمع کرد و گفت: اگر من از دنیا رفتم حسین بن روح جانشین من است، چرا که دستور یافته‌ام او را به جای خویش برگزینم، از این ‌رو در زندگی خود به او مراجعه کنید و در کارها به او اعتماد ورزید.

حسین بن روح در دوران سفارتش نمایندگانی در کشورهای مختلف داشت که از طریق آن‌ها وظایفش را انجام می‌داد، تنها در شعر بغداد 10 وکیل داشت که هر کدام از رجال برجسته زمان خودشان بوده‌اند.

درباره کرامتی از حسین بن روح نوبختی، ابوعلی بغدادی نقل می‌کند که زنی را در بغداد دیدم که از کسی پرسید:‌ وکیل امام زمان کیست؟، یکی از اهالی قم به وی گفت: ابوالقاسم حسین بن روح! و به من اشاره کرد که این مرد او را می‌شناسد.

به همراه زن خدمت حسین بن روح رسیدیم. زن پرسید: ای شیخ! چه چیزی نزد من است؟ حسین بن روح گفت: آنچه با تو است به دجله بینداز و آن‌گاه بازگرد تا بگویم. زن رفت و آنچه با خود آورده بود، به دجله انداخت. سپس نزد حسین بن روح بازگشت. حسین بن روح به کنیزش گفت: صندوقچه را بیاور، سپس به آن زن گفت: ‌این همان صندوقچه‌ای است که نزد تو بود و به دجله انداختی. اکنون بگویم در آن چیست یا خود می‌گویی؟

زن گفت: شما بفرمایید!، حسین بن روح گفت:‌ یک جفت خلخالِ طلا و حلقه بزرگی است که گوهری در آن است، همچنین دو حلقه کوچک است که هر کدام یک دانه گوهر است و دو انگشتر فیروزه و یک انگشتر عقیق است، آنچه در صندوقچه بود، همان بود که حسین بن روح گفته بود، بدون کم و کاست.

سپس در صندوقچه را باز کرد و آنچه در آن بود به من نشان داد، زن نیز نگاهی به من کرد و گفت: درست همان چیزهایی است که من آورده بودم و به دجله انداختم.( بحارالانوار، ج51،‌ص342)/آ

هادی بازدید : 510 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار بلاغ از گلوگاه، «اکبرجوجه» نامی آشنا برای مسافرانی است که به شمال سفر کرده اند، اما اکبر جوجه نام غذا است یا رستوران؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که اکبرجوجه هم نام غذاست، هم نام آشپز و هم رستوران.

http://cld.persiangig.com/preview/78LGAGznfs/Akbarjoojeh%20(1).jpg


در سال‌های گذشته غذایی به نام اکبرجوجه در منوی غذایی آشپزی ایرانی وجود نداشت اما در سال ۱۳۳۰ در یکی از قهوه‌خانه‌های بین راهی گلوگاه این غذا ابداع شد.

قصه به وجود آمدن اکبرجوجه بدین شرح است که در سال ۱۳۲۳ در گلوگاه، جوانی با جثه نحیف و لاغر به نام «علی‌اکبر کلبادی‌نژاد»، به همراه همسرش «صنمبر عظیمی» در مکانی اجاره‌ای در گلوگاه که کنار جاده بین‌شهری بود، قهوه‌خانه‌ای برپا کردند.

http://cld.persiangig.com/preview/H5VMg3DLcg/Akbarjoojeh%20(2).jpg


آنها برای کسب در آمد در این قهوه خانه با کم‌ترین امکانات مشغول پختن صبحانه و غذای بین راهی بودند، صبحانه‌ای که شامل چای، پنیر محلی، کره گوسفندی، تخم‌مرغ محلی، املت و نان‌های خوشمزه و معروف به کمبه می شد.

قرار گرفتن قهوه‌خانه در مسیر جاده مشهد از یک سو و از سوی دیگر کیفیت و کمیت عالی و قیمت منصفانه غذاهای اکبر، دلیلی بود برای اینکه رانندگان کامیون و اتوبوس، ناهار را در این قهوه‌خانه میل کنند.

http://cld.persiangig.com/preview/57m9PVKVpc/Akbarjoojeh%20(3).jpg


حاج اکبر و خانمش به دلیل استقبال مشتریان، شروع به پخت غذاهایی از قبیل چلو جوجه و چلو تخم‌مرغ کردند.

معروف‌ترین غذایی که در این قهوه‌خانه عرضه می‌شد، چلوجوجه مخصوص رانندگان بود و بقیه غذاها برای افرادی با درآمد کم و شاگرد شوفرها بود اما مقدار عرضه‌ی غذا به حدی بود که کارگران را به راحتی سیر می‌کرد.

http://cld.persiangig.com/preview/2Jb1wcHsaD/Akbarjoojeh%20(4).jpg


اکبرجوجه، جوجه‌هایی بود که بعد از یک روز در آب و لیمو خواباندن با روغن سرخ می‌شد و به همراه برنج زعفرانی و مقدار زیادی رب انار شیرین در اختیار مشتری قرار می‌گرفت.

صنمبر عظیمی، همسر حاج اکبر کم رونق بودن کار و کاسبی را با پخت نان محلی و رب انار و فروش آنها به مشتری‌ها جبران می‌کرد و به دلیل چرب بودن غذا، حاج اکبر، رب انار را که برای هضم غذای چرب مناسب است، به عنوان دسر پیشنهاد کرد.

http://cld.persiangig.com/preview/WmpZuVV7yj/Akbarjoojeh%20(5).jpg


لقب اکبرجوجه به دلیل طبخ جوجه و قد و قامت کوچک اکبرآقا بود که خود مشتریان این لقب را برای اکبر انتخاب کرده بودند.

آغاز عرضه‌ی این غذا حدود سال ۱۳۳۰ بود، در سال ۱۳۴۲ حاج اکبر و همسرش به دلیل انتقال جاده قدیم به جاده جدید و محدود بودن مکان، تصمیم به جابه‌جایی گرفتند و مکان دیگری در جاده امروزی که مسیر ارتباطی استان‌های مازندران و گلستان است را انتخاب کردند.

http://cld.persiangig.com/preview/M71h4iBmun/Akbarjoojeh%20(6).jpg


ایجاد جاده‌ی جدید موجب بود که مشتریان اکبرجوجه روز به روز بیشتر می شدند و کار پخت غذا از روزی ۲۰ پرس به ۲۰۰۰ پرس افزایش یافت.

در نتیجه اکبر و همسرش برای راحتی و آسایش مشتریان و رونق کار خود تصمیم به ساخت رستوران بزرگ‌تری گرفتند.

http://cld.persiangig.com/preview/BUobeichqg/Akbarjoojeh%20(7).jpg


با ساختن ساختمان جدید و محبوبیت این غذا، دیگ‌های بزرگ جای قابلمه‌های کوچک را گرفتند و از این زمان بود که اکبرجوجه به حالت امروزی درآمد.

هم‌اکنون فرزندان و نواده‌های اکبرکلبادی‌نژاد با تاسیس ۱۷ شعبه در شهرستان‌های گلوگاه، ساری، گرگان، بابل، آمل، نوشهر،خلیل‌شهر، قائم‌شهر، گرمسار، چالوس، بهشهر، بابلسر، ایزدشهر، سرخرود، محمودآباد و کلارآباد مشغول فعالیت هستند.

http://cld.persiangig.com/preview/fRKDFAl9fH/Akbarjoojeh%20(8).jpg


فرزند ارشد حاج اکبر، «حمیدرضا کلبادی‌نژاد (مدیر کنونی شعبه ساری)» در سال ۱۳۶۴ اکبر جوجه را رسماً ثبت کرد و با تأسیس اولین شعبه اکبرجوجه در سال ۱۳۷۰ در ساری و فرزند دیگرش «سیروس کلبادی‌نژاد» با تاسیس شعبه گرگان در سال ۱۳۷۱ و ثبت اکبرجوجه در بخش «ثبت اختراعات» راه و هدف علی‌اکبر کلبادی‌نژاد و صنمبر عظیمی را ادامه داده اند.

هم اکنون اکبرجوجه شعبه مرکزی را «اسماعیل کلبادی‌نژاد» فرزند دیگر حاج اکبر مدیریت می کند.

http://cld.persiangig.com/preview/WokGUFkrap/Akbarjoojeh%20(9).jpg

 

http://cld.persiangig.com/preview/gMUAHQAH4h/Akbarjoojeh%20(10).jpg

 

http://cld.persiangig.com/preview/BwIF3DuUX8/Akbarjoojeh%20(11).jpg

 

http://cld.persiangig.com/preview/2rOKWgTUTm/Akbarjoojeh%20(12).jpg
هادی بازدید : 212 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)
یک هنرمند آفریقایی تنها با یک خودکار آبی ساده پرتره های فوق العاده ای از شخصیت های برجسته جهان کشیده است.

به گزارش بلاغ، «انام بوسوکاه» هنرمند آفریقایی تصمیم گرفت برعکس هم صنف هایش برای طراحی و کشیدن پرتره به جای مداد از خودکار بیک استفاده کند. بوسوکاه در این باره می گوید: «بسیاری از هنرمندان از کشیدن با خودکار اجتناب می کنند چون در طراحی با خودکار شما دیگر نمی توانید اشتباهتان را اصلاح کنید. اما به نظر من خودکار یکی از بهترین ابزارها برای طراحی است. زمانی که من در حال طراحی با خودکار هستم حس می کنم که در حال نوشتن مقاله هستم و دیگر نمی توانم به عقب برگردم.»/آ


هادی بازدید : 322 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

ما ایرانی ها زیاد به سفرهای هیجان انگیز در ماه عسل عادت نداریم. ماه عسل یکی از ارکان مهم زندگیه که نباید بذاریم از دست بره :دی در این مطلب قصد دارم شما را با ۵ مقصد برای گذراندن یک ماه عسل رویایی آشنا کنم. پیشنهاد میکنم حتما اینجاها تشریف ببرید فقط یادتون نره رفتن به این مکان ها یک حساب بانکی پر از پول میخواد.

۱)  لیون (فرانسه)

ماه عسل در شهر لیون فرانسه بسیار دلنشین و زیبا است

ماه عسل در شهر لیون فرانسه بسیار دلنشین و زیبا است

لیون یکی از زیباترین شهرها برای سفری دو نفره و عاشقانه است. خود شهر پاریس هم پیشنهاد خوبیست ولی اغلب شلوغ و پر از رفت و آمد توریست های مختلف است. پیشنهاد می کنم که سفر خود را به این شهر با روز ۸ دسامبر مصادف کن چرا که فستیوال نور در این تاریخ در آن جا برگزار می شود و بسیار جذاب و دوست داشتنی است.

۲) ایبیزا ( اسپانیا )

ایبیزا

شهر ایبزیا میزبان عشاق بسیاری در سال است.

شهر ایبیزا همیشه چیزی برای عرضه کردن به شما دارد، مخصوصا اگر اینکه یک جفت کبوتر عاشق باشید. فقط کافی است تصور کنید که با خیال راحت در سواحل ایبیزا دراز کشیده اید و دست معشوق خود را در دست گرفته اید. همچنین عشق شما لایق غروب زیبایی است که در آخر روز شاهد آن خواهید بود.

۳) پراگ ( چک )

پراگ ( چک )

پراگ و کافه های عاشقانه اش جان می دهد برای یک ماه عسل فوق العاده

فقط به این تصویر نگاه کنید تا متوجه شوید که چرا پراگ بهترین مکان برای یک ماه عسل فوق العاده است. این شهر عاشقانه پر از رستوران ها و هتل های لوکس و کافه های عاشقانه است.

۴) باگان ( میانمار )

باگان ( میانمار )

باگان، مقصدی فوق العاده برای زندگی و ماه عسل

 باگان انقدر فوق العاده است که ماه عسل که سهل است می توانید چند سال را با معشوقتان در آن جا بمانید و زندگی زیبایی را ایجاد کنید. آن جا پر از معابد جالب و غروبی دل انگیز است. همچنین در باگان می توانید سوار بر بالن شوید و به آسمان بروید.

۵) مایو ( هاوایی )

مایو ( هاوایی )

آیا مقصدی بهتر از هاوایی برای ماه عسل می شناسید؟

اینجا دیگر دقیقا شبیه کاملا مطابق با تصاویر رویایی شماست. فرهنگ گرم و جذاب هاوایی با شب هایی زیبا از کمترین زیبایی های هاوایی است. هاوایی مملو از جنگل هایی است که می توانید با معشوقتان در میان شاخ و برگش گم شوید و عشق بازی کنید. بهترین زمان برای سفر به هاوایی از سپتامبر تا نوامبر است! پس پولدار جان ها! برنامه ریزی خود را شروع کنید.

امیدوارم از مطلب امروز خوشتون اومده باشه

هادی بازدید : 219 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

 

پژوهشگران عنوان کرده‌اند که خیره شدن به یک منظره طبیعی چه عکس و چه یک منظره واقعی به مدت حداقل 40 ثانیه می‌تواند قدرت مغز را افزایش دهد. 

گفتنی است، پزشکان به افرادی که در اثر فشارهای کاری و یا حجم زیاد از حد کار دچار افت تمرکز و کاهش توان ذهنی شده‌اند توصیه می‌کنند به مدت 40 ثانیه به یک منظره طبیعی نگاه کنند.

هادی بازدید : 309 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

جام جم سرا- دکتر حسن هاشمی، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که برای افتتاح چند پروژه بهداشتی-درمانی به خوزستان رفته است، در جریان افتتاح بیمارستان ۲۲ بهمن مسجد سلیمان لباس بختیاری‌ها را بر تن کرد. تصویر او را در ادامه ببینید.

هادی بازدید : 434 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

پژوهشگران عنوان کرده‌اند که خیره شدن به یک منظره طبیعی چه عکس و چه یک منظره واقعی به مدت حداقل 40 ثانیه می‌تواند قدرت مغز را افزایش دهد. 

گفتنی است، پزشکان به افرادی که در اثر فشارهای کاری و یا حجم زیاد از حد کار دچار افت تمرکز و کاهش توان ذهنی شده‌اند توصیه می‌کنند به مدت 40 ثانیه به یک منظره طبیعی نگاه کنند. 
بررسی ها نشان می دهند، بر اساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه ملبورن استرالیا که بر روی 150 دانش‌آموز صورت گرفته، نگاه کردن به مناظر طبیعی سبب افزایش بازده و راندمان مغزی آنها در به خاطر سپردن کارها و انجام محاسبات ریاضی بهتر شده است. 
نگاه کردن به این تصاویر مغزتان را قوی تر می‌کند
نتایج این تحقیق در مجله روانشناسی محیطی به چاپ رسیده است. 
بر همین اساس پزشکان توصیه می‌کنند افراد حتما در محیط کار خود و یا محل زندگی از عناصر طبیعی مانند گلدان، درخت و یا گل برای افزایش سلامتی روحی و جسمی بهره گیرند. 
هادی بازدید : 519 سه شنبه 12 خرداد 1394 نظرات (0)

نیلوفر رحمانی اولین خلبان زن در افغانستان است که تمامی مراحل آموزش را در داخل کشورش گذارنده است.

به گزارش فرارو، ستوان دوم نیلوفر رحمانی ۲۱ ساله در کنار ۸ خلبان جوان دیگر در سال گذشته طی مراسم جشنی در پایگاه هوایی شینداد هرات به طور رسمی فعالیت خود را به عنوان خلبانان نیروی هوایی افغانستان آغاز کرد. این خلبانان توسط مدرسانی از نیروی هوایی آمریکا، دوره های آموزشی را طی کردند.
نیلوفر رحمانی در این دوره آموزشی، ۱۹۷ پرواز به مدت ۱۴۵ ساعت را گذراند. رحمانی عضو نیروی هوایی افغانستان است. در ساختار ارتش و پلیس افغانستان و حتی نیروهای ویژه این کشور زنان نیز جایگاه خاصی دارند. عکس های رویترز از اولین خلبان زن افغانستان را در زیر می‌بینید.
(تصاویر) اولین خلبان زن در افغانستان
(تصاویر) اولین خلبان زن در افغانستان
(تصاویر) اولین خلبان زن در افغانستان
(تصاویر) اولین خلبان زن در افغانستان
(تصاویر) اولین خلبان زن در افغانستان
(تصاویر) اولین خلبان زن در افغانستان
(تصاویر) اولین خلبان زن در افغانستان
(تصاویر) اولین خلبان زن در افغانستان
(تصاویر) اولین خلبان زن در افغانستان
(تصاویر) اولین خلبان زن در افغانستان
هادی بازدید : 857 سه شنبه 12 خرداد 1394 نظرات (1)

به گزارش خبر آنلاین عباس عراقچی روز دوشنبه به همراه تنی چند از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان به منزل دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی رفتند .


عراقچی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام با انتشار عکسی از این دیدار نوشت : "عيادت كاري! استفاده از فرصت عيادت از استاد عزيز جناب آقاي دكتر صالحي براي پيگيري مباحث مذاكرات. دوشنبه ٢٨ ارديبهشت 1394 "

عراقچی

جالب اینکه حمید بعیدی نژاد دیگر عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در کامنتی روی پست دکتر عراقچی نوشت : جای بنده واقعا خالی است .آقای دکتر صالحی از این راه دور بهتون سلام میکنم و آرزوی بهبودی کامل دارم.دلمان برایتان تنگ شده است روی گلتون رو میبوسم.

بعیدی نژاد

هادی بازدید : 303 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

دکتر بهروز برایان جراح مغز و اعصاب به همراه همسرش وانسا کری،فرزند جان کری وزیر خارجه آمریکا، در بیمارستان ماساچوست بوستون مشغول طبابت هستند.


 دکتر بهروز والا ناهید همچنین استادیار دانشگاه هاروارد در رشته جراحی اعصاب است. وانسا کری و بهروز والا ناهید در همین بیمارستان در سال ۲۰۰۵ با یکدیگر آشنا شدند و پس از چهار سال در سال ۲۰۰۹ رسما ازدواج کردند.

CaffeCinema-Valanahid1

CaffeCinema-Valanahid1

CaffeCinema-Valanahid1

CaffeCinema-Valanahid1

CaffeCinema-Valanahid1

CaffeCinema-Valanahid1

CaffeCinema-Valanahid1

CaffeCinema-Valanahid1

مشرق نیوز

هادی بازدید : 252 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

..این هم یه عکس بیاد موندنی از دوران سربازی مرتضای عزیزم...

خانه سبز

مصطفی پاشایی با انتشار عکس زیر در صفحه اجتماعی مرتضی پاشایی نوشت: این هم یه عکس بیاد موندنی از دوران سربازی مرتضای عزیزم - مرتضی دوران خدمت سربازی رو در سفارت سابق آمریکا گذروند ، البته بعد از آموزشی طاقت فرسایی که در گیلان غرب ،کرمانشاه داشت - اینجا، مرتضی مسئول دبیرخانه بود.

منبع: اعتدال

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 158
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 255
  • بازدید ماه : 796
  • بازدید سال : 3,165
  • بازدید کلی : 167,003
  • کدهای اختصاصی